Bez trudu można zauważyć, że w dzisiejszych czasach z całą pewnością króluje Internet i w naszym kraju praktycznie nie istnieją osoby, które nie miałyby do niego dostępu.
Wirtualne biuro prasowe jest, najprościej mówiąc, współczesnym narzędziem, służącym do zarządzania komunikacją miedzy dziennikarzami a firmą. Wirtualna wersja biura prasowego pozwala na szybsze i bardziej skuteczne docieranie informacji, do szerokiego grona multimedialnych odbiorców. Powszechnie wiadomo, że dziennikarz to dość specyficzny zawód, w którym uregulowany czas pracy jest raczej bardzo rzadko spotykany. Tak więc dostęp do “świeżego” materiału przez 24 godziny na dobę, niejednokrotnie okazuje się zbawienie na przykład dla dziennikarza, który dostał weny przykładowo w środku nocy.
Wirtualne biuro prasowe pozwala na:
- usystematyzowanie i uporządkowanie kontaktów z dziennikarzami,
- zwiększenie sprawności medialnej firmy,
- optymalizację procesów komunikacyjnych,
- zaspokojenie ciekawości zainteresowanych podmiotów, wiarygodnymi informacjami.